4.8/5 - (14 امتیاز)

یک فرم مصنوعی است که به منظور زیبایی و بعد از انجام ماستکتومی سینه برداشته یا تغییر شکل و سایز داده،

انجام می‌شود، این پروتز امکان دارد به منظور شبیه‌سازی سینه به صورت طبیعی انجام شود،

نوع پروتز انتخابی به نوع جراحی، نیمه سینه، تمام سینه و فرم‌دهی سینه بستگی دارد.

شکل ظاهری پروتز پستان شبیه سیلیکون است که از فیبر یا فوم تهیه شده و با استفاده از چسب مخصوص به بدن وصل شده یا اینکه در داخل سوتین قرار داده می‌شود، نوعی جراحی سینه بستگی به تصمیم شخص دارد که سینه را کاملاً بازسازی کرده یا نیمه آن را ترمیم کند. در این مقاله سعی داریم پروتز پستان را به شما معرفی کنیم. لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.پروتز_پستان

پروتز سینه یا پستان چیست؟

بیشتر خانم‌هایی که جراحی سینه انجام می‌دهند پروتزی برای جایگزین سینه طبیعی خود دارند. پس از انجام عمل جراحی که بافت‌های درون پستان تخلیه می‌شود سینه حالتی ناهموار پیدا می‌کند؛ به همین منظور از پروتزهای جزئی برای پوشاندن این عارضه استفاده می‌کنند تا شکل ظاهری سینه کامل به نظر برسد. نوع پروتز مصرفی با توجه به نوع و میزان بافت تخلیه شده سینه تعیین می‌شود.
نوعی دیگر پروتز وجود دارد که به منظور حفظ ظاهر، برجسته کردن و جلوه دادن به سینه استفاده می‌شود. به‌طورکلی پروتز سینه به دو نوع پروتز ژل سیلیکون و سالین تقسیم می‌شود. ایمپلنت‌های حاوی نمک پوسته سیلیکون، مخلوطی از آب نمک استریل دارند.

ماستوپکسی چیست؟

ماستوپکسی نوعی جراحی زیبایی سینه است که در آن عمل جراحی لیفت سینه و پروتز سینه به طور همزمان انجام می‌شود، در این عمل جراحی پوست‌های اضافی اطراف سینه برداشته شده و سینه‌ها مقداری به بالا کشیده می‌شوند. انجام این کار سبب سفتی و گردی سینه می‌شود.

ماستوپکسی

آشنایی با انواع پروتز سینه (پروتز سینه در شیراز)

غالباً پروتزها با سوتین‌های ماستکتومی یا سوتین معمولی پوشیده می‌شوند پروتز انواع مختلفی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁ پروتز جزئی

بیشتر خانم‌هایی که عمل جراحی ماستکتومی و عمل جراحی لامپکتومی را انجام می‌دهند احتیاج به پروتزی برای جایگزینی بافت تخلیه شده پستان ندارند.

فقط به منظور طبیعی جلوه دادن شکل ظاهری سینه پروتزهای جزئی که به آنها اکولایزر نیز گفته می‌شود را بر روی سینه نصب می‌کنند.

⦁ پروتز موقت

پروتز پفکی شکلی سبک و نرم دارد که می‌توان آن را داخل سوتین قرار داد یا اینکه به لباس سنجاق کرد. شما با استفاده از این نوع پروتز می‌توانید شکل صاف‌تری به فرم ظاهری سینه خود دهید. بعد از گذشت 4 تا 6 هفته بعد از عمل جراحی ماستکتومی، پروتز دائمی نصب کنید. گذشت این مدت زمان به کاهش ورم سینه و بهبودی جای جراحی سینه کمک خواهد کرد.

⦁ پروتز دائم

پروتز دائمی از لحاظ شکل، وزن و نوع حرکت شبیه سینه طبیعی است که جنس آن از نوع سیلیکونی یا فوم است، بعضی از پروتزها توسط چسب‌های مخصوص به طور مستقیم به سینه چسبانده و وصل می‌شوند؛ اما نوع دیگری از پروتزهای دائمی در داخل سوتین معمولی یا سوتین‌های ماستکتومی قرار داده می‌شوند.
در روزهای اول ممکن است فرد با استفاده از این پروتز احساس سنگینی داشته باشد اما بعد از گذشت مدتی این موضوع عادی خواهد شد. پس از تخلیه سینه ممکن است عارضه‌هایی در شخص ایجاد شود که می‌توان مشکلات گردن، کمر یا سرخوردن و جابه‌جا شدن سوتین را نام برد. در هنگام پوشیدن لباس ظاهری طبیعی به سینه شما می‌دهد.

⦁ پروتز اشکی

یکی از پر طرف‌دارترین انواع پروتز سیلیکونی، پروتز اشکی است که جنس آن ژله‌ای است که اشخاص زیر 22 سال نباید از پروتز سیلیکونی استفاده کنند.

پروتز_سینه

عوارض احتمالی این عمل را بیشتر بشناسید.

⦁ پروتزهای ژل سیلیکون شباهت زیادی به سینه طبیعی دارند اما به دلیل اینکه مخلوطی از آب نمک هستند، در صورت نشت کردن برای شخص خطرات بسیاری دارد. اگر ایمپلنت سالین سوراخ شود و نشت کند، جذب بدن خواهد شد.
سفت شدن بافت اسکار در قسمت‌های اطراف پروتز
ایجاد زخم، عفونت، خونریزی، درد سینه
بروز مشکلاتی در سایز و شکل ظاهری پروتز مانند نامتقارن بودن ایمپلنت
بی‌حسی نوک پستان و خود پستان
در صورت لمس سینه احساس طبیعی به شخص وارد می‌شود و پوسته خارجی آن آسیب‌دیده و نشتی پیدا خواهد کرد.
بعضی پروتزها به اندازه برش لازم برای آنها مرتبط است؛ زیرا سایز و فرم دلخواه شخص را به همراه دارند و جراح مجبور به برش دادن بیشتر سینه و در نتیجه جای زخم و بخیه بیشتر خواهد شد.

پروتز سینه مناسب چه کسانی است؟

پس از انجام عمل جراحی لامپکتومی که از تومور درون سینه خالی شده یا مقداری از بافت سینه خالی می‌شود.

بعد از انجام عمل جراحی ماستکتومی که ماهیچه زیر سینه یا بافت درون پستان به طور کامل یا جزئی تخلیه شود برای جلوگیری از فرم ناهموار سینه از پروتز استفاده می‌کنند.
در برخی مواقع اشخاص به منظور برجسته کردن، جلوه بیشتر سینه، خوش‌فرمی و حالت آن از پروتز استفاده می‌کنند.
پروتز پستان وزن دارد و برای حفظ تقارن در بدن شخص استفاده می‌شود. اگر این تقارن در زمان نصب رعایت نشود شخص دچار عارضه درد در ناحیه گردن و کمر خواهد شد.

پروتز

آشنایی با مزایای استفاده از پروتز سینه

استفاده از پروتز مزایایی مختلفی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. ممانعت از بروز عارضه در ستون فقرات و عضلات بدن
2. حفاظت از پستان و زخم‌های آن
3. قابلیت حفظ شکل ظاهری سینه
4. کاهش استرس و اصطکاک دیواره قفسه سینه
راه‌های مراقبت از ایمپلنت

ایمپلنت عمر و دوام طولانی ندارد و در صورت تغییر در شکل ظاهری یا هرگونه عوارضی باید به پزشک معالج مراجعه کنید تا در صورت نیاز ایمپلنت شما تعویض شود. خانم‌هایی که ایمپلنت سیلیکون دارند باید سه سال پس از جراحی، MRI دهند و پروتز پستان را کنترل کنند.

مرکز جراحی پروتز سینه در شیراز

یکی از مراکز جراحی زیبایی در شهر شیراز، مرکز جراحی پروتز پستان شیراز است که در این مرکز عمل‌های زیبایی بینی، بلفاروپلاستی، جراحی پروتز پستان و… با وجود متخصصان و پرسنل مجرب انجام می‌شود. همچنین جراحی‌های مختلفی مانند لیفت سینه، جراحی ترمیمی و ایمپلنت در این مرکز انجام می‌شود. اگر دنبال بهترین جراح پروتز سینه هستید برای کسب اطلاعات بیشتر از جراحی پروتز سینه  می‌توانید تماس بگیرید.