5/5 - (1 امتیاز)

 

آیا به دنبال روشی برای حذف چربی‌های بدن خود هستید؟ با روش‌های معمول رژیم درمانی نمی‌توانید شکل و فرم مورد انتظار را به اندام خود بدهید؟ با وجود رژیم گرفتن باز هم روز به روز چاق‌تر می‌شوید؟ ما در ادامه روشی را معرفی می‌کنیم که بدون دردسر بتوانید به اندام دلخواه خود دست یابید. در پاسخ به سوال لیپوماتیک چیست باید بگوییم که لیپوماتیک یکی از روش‌های پیشرفته است که با کمترین عارضه امکان تخلیه چربی‌های موضعی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ این روش درمانی بسیار دقیق‌تر از روش لیپوساکشن عمل می‌کند.

لیپوماتیک را می‌توان روشی برای کاهش سایز دانست و عموماً از آن برای کاهش وزن و درمان چاقی استفاده نمی‌شود. همچنین لازم به توضیح است که از این روش درمانی به هیچ وجه برای از بین بردن چربی‌های بدن استفاده نمی‌شود. از ویژگی‌های این روش‌ می‌توان به تخلیه حجم زیادی از چربی‌ها در یک جلسه اشاره کرد. همچنین این روش نیازی به بیهوشی ندارد. با ما در وب‌سایت دکتر غیاثی همراه باشید تا اطلاعات کاملی در رابطه با لیپوماتیک به دست آورید.

لیپوماتیک چیست - مطب دکتر غیاثی در تهران

لیپوماتیک چیست؟

بسیاری از افراد وقتی نام لیپوماتیک را می‌شنوند اولین سوالی که در ذهنشان نقش می‌بندد این است که لیپوماتیک چیست. لیپوماتیک را می‌توان نوعی عمل غیرتهاجمی دانست که اگر به درستی اجرا نشود می‌تواند باعث افتادگی پوست بیمار، درد و خونریزی در بیمار، گودی و فرورفتگی و همچنین نافرم شدن اندام بیمار شود. جالب است بدانید بیش از 10 میلیون نفر از کل جمعیت حال حاضر ایران دچار چاقی هستند؛ که عمده دلیل چاقی این افراد را می‌توان خوردن فست فودها و پرهیز از خوردن لبنیات و غذای سالم دانست. همچنین چاقی را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد سرطان، دیابت و بیماری‌های تنفسی دانست.

لیپوماتیک به چه صورت انجام می‌شود؟

این عمل به وسیله دستگاهی توسط پزشک جراح انجام می‌شود؛ در این دستگاه با استفاده از حرکات لرزشی لوله‌ای به نام کانولا، باعث خارج‌سازی سلول‌های چربی به روش غیر لیزری و حرارتی می‌شود. لازم به توضیح است که این روش درمانی در مقایسه با روش لیپوساکشن بسیار ایمن‌تر و اصولی‌تر است؛ همچنین عفونت کمتری را به نسبت برای بیمار ایجاد می‌کند. دلیل ایمن بودن و عفونت کمتر را می‌توان در محافظت بالا از اعصاب و رگ‌های خونی در این روش دانست. برخلاف روش لیپوساکشن این روش درمانی هدفش تغییر سایز، تغییر حجم و فرم در نقطه خاصی از بدن است؛ در صورتی که در روش لیپوساکشن هدف کم کردن وزن و لاغری فرد است. در روش لیپوماتیک چربی ناحیه‌ای از بدن به وسیله دستگاه برداشته می‌شود؛ نه این که آن قسمت از چربی سوزانده شود.

قبل از عمل لیپوماتیک چه اقداماتی باید انجام داد؟

شما قبل از عمل حتماً باید با پزشک جراح جلسه‌‌ مشاوره برگزار کنید؛ چراکه این روش درمانی برای افراد به شدت چاق توصیه نمی‌شود. شما باید دو هفته قبل از انجام این عمل از مصرف هرگونه سیگار و مواد دارای الکل خودداری کنید. همچنین به هیچ عنوان نباید از داروهای دارای مواد رقیق‌کننده خون مانند آسپرین استفاده نمایید. نیاز است روز‌های قبل از عمل از مصرف قرص‌‌های حاوی ویتامین E خودداری کنید. ناشتا بودن در روز عمل لازم و ضروری است. شما بعد از عمل نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب خواهید داشت چراکه در این روش عمل مقدار قابل‌توجهی از آب بدن شما تخلیه می‌شود. همچنین شما می توانید مطالب مفیدی در زمینه پیکرتراشی و لیپوماتیک ران در وب‌سایت دکتر غیاقی فوق تخصص جراحی پلاستیک مطالعه کنید.

لیپوماتیک چیست - مطب دکتر غیاثی حافظی در تهران

معایب لاغری به روش لیپوماتیک

در ادامه مقاله لیپوماتیک چیست باید بدانید که هر روش پزشکی که بر روی بیمار انجام می‌شود دارای معایب و عوارض خاص خود است؛ این روش درمانی هم از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که بهترین روش درمانی پیشگیری از آن است. بیماری چاقی به همین صورت است و شما می‌‌توانید با پرهیز از پرخوری به این مشکل و عوارض آن دچار نشوید؛ اما گاهی استرس‌های زیاد و مشغله‌های زندگی، ما را از توجه به تغذیه باز می‌دارد؛ از همین رو استفاده از روش‌های لاغری مانند لیپوماتیک رایج شده است. در ادامه به بررسی معایب روش لیپوماتیک می‌پردازیم.

1- تورم و کبودی

از جمله معایب روش درمانی لیپوماتیک می‌توان به کبودی و تورم در قسمتی که چربی از آن خارج می‌شود، اشاره کرد. هر چند این تورم و کبودی پس از گذشت چند روز رفع می‌شود و بیمار می‌تواند پس از چند روز استراحت به روند عادی زندگی خود بازگردد. لازم به توضیح است که بیمار پس از انجام این روش لاغری باید تا چند ماه از انجام فعالیت‌های سنگین و سخت خودداری کند. همچنین پوشیدن گن پس از این عمل ضروری و مهم است. پوشیدن گن باید تا 9 هفته بعد از عمل انجام شود که در برخی موارد برای بیمار سخت و عذاب‌آور می‌شود.

2- ایجاد جراحت در محل انجام لیپوماتیک

از دیگر معایب این روش می‌توان به جراحت به جا مانده از این روش درمانی اشاره کرد. هر چند این جراحت جزئی است؛ اما باید توجه داشت که همین محل جراحت می‌تواند باعث عفونت و ورود باکتری‌ها به داخل بدن بیمار شود. به همین دلیل مراقبت طولانی مدت و صحیح از محل جراحت از اصلی‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از ایجاد بیماری‌ها به خاطر عفونت است. این روش درمانی برای افرادی که سابقه بیماری قبلی دارند مناسب نیست؛ چراکه امواج تولیدی از این دستگاه اثرات بدی بر روی قلب بیماران خواهد گذاشت.

لیپوماتیک چیست و معایب آن - مطب دکتر غیاثی در تهران

3- خونریزی در بیماران

از دیگر معایبی که این روش درمانی دارد می‌توان به خونریزی در برخی بیماران اشاره کرد؛ هرچند که این خونریزی به مقدار کم است. علت اصلی این خونریزی را می‌توان مصرف برخی داروهای قبل از عمل دانست. لازم به توضیح است که پزشکان باتجربه در این مواقع می‌توانند به راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی معضل خونریزی در بیمار را حل کنند.

4- کوفتگی بدن بیمار

از دیگر معایب این روش درمانی می‌توان به کوفتگی بیمار اشاره کرد. عموماً به دلیل ضربات و ارتعاشات حاصل از دستگاه لیپوماتیک بدن بیمار دچار کوفتگی‌ می‌شود؛ هرچند این کوفتگی‌ها پس از گذشت چند روز به طور کامل برطرف می‌شوند. لازم به توضیح است که در صورت استفاده از دستگاه با صبر و حوصله به هیچ وجه بدن بیمار دچار کوفتگی نخواهد شد. انجام این عمل توسط پزشک متخصص و ماهر علاوه بر حذف کوفتگی می‌تواند به داشتن پوستی صاف و یکدست در بدن بیمار منتهی شود؛ هر چند در این روش درمانی تضمینی برای صاف و یکدست بودن پوست وجود ندارد.

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم به سؤال لیپوماتیک چیست پاسخ دهیم. همچنین توضیح دادیم که این روش عمل برای لاغری افراد چاق مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و فقط برای فرم دهی و شکل‌دهی قسمت‌های خاصی از اندام بدن مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. شما می‌توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در زمینه لیپوماتیک مانند لیپوماتیک چیست و آیا شما می‌توانید از این روش استفاده کنید با مطب دکتر سینا غیاثی حافظی فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران در ارتباط باشید.