Rate this post

 

عمل جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو چیست؟ عمل لیپوماتیک شکم و پهلو چه مزایایی دارد؟ عمل لیپوماتیک شکم و پهلو  چه عوارضی به همراه دارد؟ لیپوماتیک را می‌توان یکی از عمل‌های رایج و محبوب برای افرادی دانست که به دنبال فرم‌دهی و شکل‌ دادن به اندام‌های خود هستند. این نوع عمل در مقابل دیگر عمل‌ها دارای معایب کمتر و مزایای بیشتری است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک را می‌توان روشی پیشرفته با عوارض کم برای خارج‌سازی چربی‌های موضعی دانست که دقت آن نسبت به روش لیپوساکشن بسیار بالاتر است. لیپوماتیک را می‌توان روشی برای کاهش سایز دانست که از آن برای کاهش وزن و یا درمان بیماری چاقی استفاده نمی‌شود. اگر به دنبال روشی برای کم کردن چربی‌های انباشته شده زیادی در بدن خود هستید، بهتر است روش دیگری را برای این کار در نظر بگیرد. شما با این روش خواهید توانست مقدار زیادی از چربی را در یک جلسه بدون نیاز به بیهوشی از بدن خود خارج نمایید.

لیپوماتیک را می‌توان در دسته عمل‌های غیرتهاجمی قرار داد. در صورتی که این عمل به درستی انجام نشود؛ بیمار باید منتظر افتادگی پوست و یا بر هم ریختگی اندام‌هایی مانند ران‌ها باشد. به دلیل عدم استفاده از لیزر و حرارت در این روش بیمار پس از عمل هیچگونه فیبروز را در بافت پوست خود به همراه نخواهد داشت.

مزایای لیپوماتیک شکم و پهلو - مطب دکترغیاثی در تهران

عمل لیپوماتیک به چه صورتی انجام می‌شود؟

عمل لیپوماتیک روشی غیرتهاجمی برای برداشتن بافت چربی از بدن بیمار است. در این روش پزشک با استفاده از وسیله‌ای که حرکات لرزشی ایجاد می‌کند، اقدام به خارج‌سازی بافت‌های چربی از بدن بیمار می‌کند. آن لوله‌ای که وظیفه ایجاد لرزش در این ساختار را دارد، کانولا نام دارد. این روش عمل نسبت به دیگر روش‌ها بسیار ایمن‌تر و اصولی‌تر است و بیماران پس از اتمام عمل دچار عفونت نخواهند شد. دلیل این عدم عفونت یا کم بودن میزان عفونت را می‌توان محافظت زیاد این روش از اعصاب و همچنین رگ‌های خونی دانست.

در یک توضیح کلی می‌توان گفت این روش درمانی برای تغییر اندازه، فرم دهی و حجم‌دهی مناسب قسمتی از بدن در نظر گرفت. همان طور که گفته شد این روش درمانی با روش لیپوساکشن متفاوت است و هدف از لیپوساکشن کم کردن وزن و رفع چاقی است در صورتی که عمل لیپوماتیک تنها برای موارد نام برده شده در بالا کاربرد دارد و کارکردی برای لاغری نخواهد داشت.

دستگاه لیپوماتیک به چه صورت عمل می‌کند؟

کار اصلی این دستگاه به وسیله کمپرسور آن انجام می‌شود. این کمپرسور هوای فشرده شده را به لوله کانولا می‌رساند. این لوله با استفاده از قدرت این هوای فشرده شده اقدام به ایجاد ارتعاش مداوم در زیر پوست می‌کند؛ این لرزش‌های مداوم باعث می‌شود سلول‌های چربی از ساختار اصلی خود خارج شوند یا به اصطلاح شکسته شوند. پس از شکسته شدن و شل شدن چربی بدن، این چربی به راحتی قابلیت تخلیه شدن از بدن را داراست. همان طور که از توضیحات مشخص است در این روش به هیچ وجه بافت چربی سوزانده نمی‌شود و چربی به وسیله دستگاه از بدن خارج می‌شود.

مزایای استفاده از روش لیپوماتیک

این نوع عمل به دلیل عوارض کم و نادر و همچنین پیشرفته بودن نوع عمل طرفداران بسیار زیادی دارد. در ادامه این مقاله از وب‌سایت دکتر غیاثی فوق تخصص جراحی پلاستیک به معرفی مزایای این روش جراحی می‌پردازیم.

– پس از انجام این عمل شما تنها 2 هفته نیاز به استفاده از بادی شیپر دارید که نسبت به دیگر روش‌های حذف چربی مدت بسیار کوتاهی است.

– در این روش درمانی از چربی‌های برآمده در زیر پوست به هیچ عنوان خبری نخواهد بود و مانند روش ساکشن بیمار با پوستی یکنواخت و صاف رو به رو خواهد شد.

– در این روش جراحی برخلاف دیگر روش‌های جراحی به هیچ عنوان از بیهوشی استفاده نمی‌شود و تمام مراحل عمل تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

– کم بودن میزان ترشح و ورم در روش استفاده از لیپوماتیک

– در این روش عمل به دلیل کم بودن بخیه‌های محل زخم، عفونت به ندرت و به مقدار خیلی کم اتفاق می‌افتد.

– استفاده از این روش تضمین‌کننده آمبولی بسیار کم است و تاکنون هیچگونه موردی گزارش نشده است.

– در روش لیپوماتیک بیمار پس از عمل جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان نخواهد داشت و می‌تواند همان روز عمل از بیمارستان ترخیص شود.

– در این روش عمل جراحت بدنی بسیار کم است و بیمار پس از عمل احساس خستگی زیادی نمی‌کند.

– این روش درمانی نسبت به دیگر روش‌ها برای کاهش وزن مناسب‌تر و راحت‌تر است.

– در این روش پزشک به نحوه بهتری می‌تواند پوست را جمع کند و شکل مناسبی به اندام بیمار بدهد.

معایب لیپوماتیک شکم و پهلو - مطب دکترغیاثی در تهران

معایب استفاده از روش درمانی لیپوماتیک

هر نوع عملی در کنار مزایا شامل معایبی خواهد بود؛ این عمل نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این روش درمانی پس از عمل احتمال کبودی و متورم شدن بدن به دلیل خارج شدن چربی وجود خواهد داشت. لازم به توضیح است که این تورم و کبودی به هیچ عنوان ماندگاری بالایی نخواهد داشت و پس از چند هفته به صورت کامل رفع خواهد شد. استفاده از گن تا 9 هفته پس از انجام عمل ضروری است؛ این مورد می‌تواند یکی از معایب این نوع عمل باشد.

از این روش درمانی برای حذف چربی‌های غبغب و نواحی بزرگی که مقدار زیادی چربی در آن تجمع کرده است استفاده نخواهد شد. هرچند که این روش میزان جراحت کمی نسبت به دیگر روش‌های جراحی دارد اما باید توجه داشت که همین میزان کم جراحت باعث رشد و عفونت خواهد شد، اگر به درستی مراقبت‌های پس از عمل انجام نشود.همچنین شما می‌توانید مطالب مفیدی در زمینه لیپوماتیک ران ، لیپوماتیک بازو و پروتز سینه را در وب‌سایت دکتر غیاثی مطالعه کنید.

تفاوت لیپوساکشن با لیپوماتیک

اصلی‌ترین تفاوت لیپوساکشن با لیپوماتیک را می‌توان در نحوه حذف چربی‌ها دانست. لیپوماتیک را می‌توان نوعی پیکرتراشی دانست که به صورت غیرتهاجمی انجام می‌شود. در روش لیپوماتیک چربی‌ها سوزانده نمی‌شوند و به نقاطی دیگری از بدن تزریق خواهند شد. لازم به توضیح است که این روش عمل باید توسط جراح پلاستیک انجام شود تا پیوند چربی به روشی مناسب انجام شود و عفونتی از خود بر بدن بیمار به جای نگذارد.

افراد مستعد انجام عمل جراحی لیپوماتیک

این که چه فردی مناسب انجام این عمل است به تشخیص پزشک متخصص بستگی دارد. از طرف دیگری می‌توان گفت این عمل به مقدار زیادی به شرایط و انتظارات بیمار بستگی دارد. به عنوان مثال فردی که انتظار لاغری دارد به هیچ عنوان کاندیدای مناسب این روش جراحی نخواهد بود. همچنین انجام این عمل بر روی افراد دچار بیماری هموفیلی به هیچ عنوان نباید انجام شود. دلیل انجام نشدن این عمل بر روی افراد هموفیلی را می‌توان در خون‌ریزی زیاد این نوع عمل دانست. اگر دچار کم‌خونی هستید و یا احساس می‌کنید سیستم ایمنی بدن شما رو به ضعیف شدن پیش می‌رود، بهتر آن است که از انجام این عمل دست بکشید.

لیپوماتیک شکم و پهلو - مطب دکترسینا غیاثی در شهر تهران

چه قسمت‌هایی از بدن را می‌توان با عمل لیپوماتیک فرم‌ دهی مناسبی کرد؟

– کمر

– باسن

– قفسه سینه

– داخل زانوها

– لگن

– پهلوها

– بیرون و داخل ران‌ها

– بازوها

– خط گردن و قسمت پایین چانه

لیپوماتیک عملی بدون بیهوشی

از آنجایی که این روش عمل جزو دسته عمل‌های غیرتهاجمی است؛ بنابراین نیازی به بیهوشی ندارد و بیمار پس از عمل می‌تواند در همان روز برای ترخیص کارهای خود را انجام دهد. همچنین به دلیل عدم استفاده از بیهوشی، بیمار پس از عمل با عوارض بیهوشی رو به رو نخواهد بود.

هزینه انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

اگر به دنبال کم کردن هزینه‌های عمل لیپوماتیک شکم و پهلو هستید می‌توانید به مراکزی مراجعه نمایید که از دستگاه‌های چینی برای انجام عمل استفاده می‌کنند. استفاده از دستگاه‌های اروپایی هزینه‌ بالاتری را به شما تحمیل خواهد کرد. بسته به نوع عمل و اندام تحت عمل میزان هزینه عمل متفاوت خواهد بود و تقریباً می‌توان گفت هزینه عمل لیپوماتیک 20 تا 40 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

لیپوماتیک شکم و پهلو - مطب دکترغیاثی در شهر تهران

نکات مهم قبل از عمل جراحی لیپوماتیک

نیاز است قبل از تصمیم در رابطه با انجام لیپوماتیک نکاتی را بدانید.

– در جلسات مشاوره‌ای که با دکتر برگزار می‌شود حضور داشته باشید و سؤالات خود را از پزشک معالج بپرسید.

– در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً پزشک را در جریان بگذارید.

– چند روز قبل از عمل جراحی از کشیدن سیگار به طور جد بپرهیزید.

– یک هفته قبل از عمل نیاز است از مصرف داروهایی مانند آسپرین و داروهای حاوی ویتامین E بپرهیزید.

– از روند جراحی اطلاعات کافی داشته باشید

– حتماً این نوع عمل را در مراکز تائید شد انجام دهید.

– آرایش و لاک ناخن خود را قبل از عمل به صورت کامل پاک نمایید.

– نیاز است قبل از عمل جراحی حتماً یک صبحانه و نهار سبک میل نمایید.

– روز قبل از عمل جراحی از مصرف کافئین بپرهیزید.

– نیاز است حداقل چند روز قبل از عمل جراحی تمام رژیم‌های غذایی خود را متوقف نمایید.

– در روز عمل لباس‌های گشاد بپوشید و اگر قرار است عمل لیپوماتیک شکم و پهلو بر روی شما انجام شود، حتماً لباس‌هایی بپوشید که از جلو یا پشت دکمه داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

اگر به دنبال نتیجه‌بخش بودن عمل جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو خود هستید باید به مراقبت‌های بعد از عمل توجه ویژه‌ای نشان دهید. از آنجایی که این روش عمل باعث حذف چربی‌های قسمتی از بدن می‌شود و چربی‌های دیگر اندام‌های بدن بدون تغییر باقی می‌مانند، باید به صورت مناسب رژیم غذایی خود را حفظ نمایید. عموماً افرادی که از رژیم غذایی مناسب پس از عمل چشم‌پوشی می‌کنند در قسمت‌های که عمل لیپوماتیک انجام نشده است دچار ورم و پف‌کردگی می‌شوند.

1- خواب کافی

از جمله مواردی که باید پس از انجام عمل جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو به آن توجه داشت، خواب کافی است. شما حداکثر پس از چند روز می‌توانید به روال عادی زندگی خود برسید و کار و فعالیت‌های قبلی خود را به همان صورت سابق انجام دهید.

لیپوماتیک شکم و پهلو - مطب دکترغیاثی در تهران

2- از زخم خود به خوبی مراقبت کنید.

فرد بیمار باید این انتظار را داشته که مقدار زیادی خونابه از محل زخم خارج شود. لازم به توضیح است که هر چه میزان این ترشحات خارج شده از بدن بیشتر باشد، کبودی و تورم محل عمل کمتر خواهد بود. برای تخلیه راحت‌تر خونابه می‌توانید در حمام محل زخم را به آرامی ماساژ دهید تا خونابه و ترشحات از بدن خارج شود. نکته مهم در رابطه با خروج خونابه آن که عمل خروج نباید باعث پارگی کامل و شکاف زخم شود چراکه احتمال خونریزی و عفونت در این حالت وجود دارد.

3- پیاده‌روی را فراموش نکنید.

پیاده‌روی و قدم زدن باعث جلوگیری از لخته شدن و ایجاد خون‌مرده در پاها می‌شود. این پیاده‌روی همچنین باعث می‌شود که روند بهبودی شما با سرعت بیشتری انجام شود. لازم به توضیح است که شما فقط باید پیاده‌روی کنید و از انجام حرکات ورزشی و دو به طور جدی دوری کنید.

4- مصرف آنتی‌بیوتیک پس از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

برای جلوگیری از بروز عفونت در بدن و همچنین گسترش این عفونت در بدن نیاز است که فرد مصرف آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک را به هیچ عنوان قطع ننماید و تا زمان اتمام دارو آن را مصرف کند. اگر در محل زخم عفونت خاصی را مشاهده کردید نیاز است که در اسرع وقت با پزشک معالج خود در رابطه با این موضوع صحبت کنید.

بازگشت چربی پس از انجام عمل جراحی لیپوساکشن

از جمله دلایل اصلی بازگشت وزن و چربی بدن افرادی که به تازگی اقدام به عمل جراحی لیپوساکشن کرده‌اند می‌توان به عدم رعایت رژیم غذایی اشاره کرد. د این افراد عموماً پس از عمل جراحی رژیم مناسب غذایی را انتخاب نمی‌کنند و از اثرات ورزش در کاهش وزن بی‌خبرند. لازم به توضیح است که هیچ پزشکی نمی‌تواند تضمین‌کننده لاغری شما بعد از عمل باشد چراکه این لاغری بیشتر از این که به پزشک مربوط باشد؛ رابطه مستقیمی با رژیم و میزان ورزش بیمار دارد. لاپاراسکوپی را می‌توان یکی از روش‌های جراحی غیرتهاجمی دانست؛ روشی که نتایجی کوتاه مدت برای فرد به همراه خواهد داشت.

بررسی روش لیپوماتیک شکم و پهلو - مطب دکترغیاثی در شهر تهران

سخن پایانی

این روش درمانی تنها برای افرادی مناسب است که قصد فرم‌دهی به اندام و اعضای بدن خود را دارند و به هیچ وجه برای افرادی که انتظاراتی همچون کاهش وزن و لاغری دارند، مناسب نیست. از جمله معایب این روش می‌توان به خونریزی زیاد در حین عمل اشاره کرد. ما در این مقاله از وب‌سایت دکتر غیاثی فوق تخصص جراحی پلاستیک به بررسی کامل لیپوماتیک شکم و پهلو پرداختیم. در صورتی که سؤال و نکته‌ای برای شما بدون پاسخ مانده است می‌توانید در قسمت نظرات وب‌سایت سؤال خود را بپرسید.