لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم


لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم

لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم، از روش‌های زیبایی محبوب هستند که برای کاهش چربی‌های اضافی شکم و پهلو کاربرد دارند. این روش‌ها با وجود شباهت‌هایی که دارند، اما دارای تفاوت‌هایی هستند به‌‌ طوریکه لیپوماتیک برای حذف چربی‌های موضعی استفاده می‌شود و روش کم تهاجمی‌تری محسوب می‌شود اما ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی گسترده‌تر است که علاوه بر اینکه چربی‌های اضافه را حذف می‌کند، باعث اصلاح و سفت کردن عضلات شکم هم می‌شود. برای آشنایی بیشتر با عمل‌های زیبایی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی و انتخاب یکی از این روش‌ها برای عمل زیبایی شکم، لطفا در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

عمل زیبایی ابدومینوپلاستی چیست

پیش از بررسی تفاوت‌ها و مقایسه عمل زیبایی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی، ابتدا بهتر است با روش انجام هر یک از این عمل‌ها آشنا شوید. ابدومینوپلاستی برای درمان چاقی به‌ویژه در ناحیه شکم کاربرد دارد و به شیوه جراحی می‌باشد. در این روش، چربی‌های شکم از بین می‌روند و شما بعد از عمل، شکمی صاف و بدون برآمدگی‌ها یا چین‌خوردگی خواهید داشت. روش ابدومینوپلاستی را زیباجویان خانم و آقایان می‌توانند استفاده کنند و مناسب کسانی است که دچار اضافه وزن هستند یا به دلیل از دست دادن ناگهانی وزن، شلی پوست در ناحیه شکم دارند.

عمل زیبایی ابدومینوپلاستی حدود 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد و شامل دو نوع جراحی ابدومینوپلاستی کامل یا ابدومینوپلاستی جزئی است. در ابدومینوپلاستی کامل، چربی‌ها و پوست‌های اضافی حذف شده و سپس سوراخ جدیدی برای ناف تعبیه می‌شود. در انتها با به هم رساندن پوست‌های باقی مانده و بخیه زدن، عمل جراحی تمام می‌شود.

در عمل جراحی ابدومینوپلاستی جزئی، برش‌های کوچک‌تری ایجاد می‌شوند و ناف هم جابجا نخواهد شد فقط یک برش در زیر شکاف ایجاد می‌شود تا چربی‌ها و پوست اضافی برداشته شوند.

نگاهی به عمل زیبایی لیپوماتیک

عمل زیبایی لیپوماتیک که به اسم‌های کانتورینگ یا پیکرتراشی هم شناخته می‌شود، روشی بدون جراحی و بدون نیاز به اتاق عمل است. در این روش، چربی‌ها از نقاط حجیم بدن مثل شکم حذف شده و برای دیگر نقاط بدن استفاده می‌شوند.

دستگاهی که برای جراحی لیپوماتیک کاربرد دارد، بر پایه ارتعاشات کار می‌کند و با شکستن سلول‌های چربی، آنها را از بین می‌برد. استفاده از این دستگاه، هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند ضمن اینکه دوره نقاهت لیپوماتیک کوتاه‌تر است. کسانی که دچار ناهمواری چربی یا سلولیت پوستی هستند، می‌توانند لیپوماتیک کنند اما برای کسانی که اضافه وزن شدید دارند، این روش مناسب نیست.

عکس لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم

بررسی تفاوت‌های لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم

لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم هر دو برای از بین بردن چربی‌های شکم، روشی عالی و موثر هستند اما بهتر است قبل از انتخاب یکی از این روش‌ها، از تفاوت‌های آنها مطلع شوید. تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم در موارد زیر است :

عوارض عمل ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

از آنجایی که برای ابدومینوپلاستی، برش بزرگی در ناحیه شکم ایجاد می‌شود، عوارض بیشتری به نسبت تکنیک لیپوماتیک دارد البته پزشکی که انتخاب می‌کنید، تاثیر زیادی در عوارض بعد از عمل جراحی دارد و باید تحقیقات کاملی راجع به بهترین پزشک‌ها انجام دهید.

عوارض ابدومینوپلاستی شامل خونریزی، عفونت، تهوع یا تغییر در حواس، لخته شدن خون، تورم طولانی مدت و… هستند همچنین از عوارض احتمالی لیپوماتیک می‌توان به جراحت داخلی، شوک، آسیب دیدن اعصاب، عفونت، هماتوم، آمبولی، لخته شدن خون در ریه‌‏ها و حساسیت به داروهای بی‌حسی اشاره کرد.

برگشت پذیری لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم

دائمی بودن نتایج حاصل از این عمل بستگی به رعایت مراقبت‌ها و نکات بعد از عمل دارد و زیباجو باید تلاش کند که وزن خود را ثابت نگه دارد همچنین باید پزشک با تجربه و متخصصی را انتخاب کنید.

البته بهتر است بدانید که لیپوماتیک برای کاهش وزن مناسب نیست و صرفا روشی برای زیبایی اندام است. پس اگر می‌خواهید بعد از عمل‌های زیبایی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم شروع به پرخوری کنید، نباید انتظار ماندگاری از آنها داشته باشید.

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی از نظر برش و جراحی

ابدومینوپلاستی شکم با ایجاد برش همراه است اما در روش لیپوماتیک که کم تهاجمی‌تر است، از یک کانول کوچک و لرزشی استفاده می‌شود که چربی‌های ناحیه شکم را به آرامی تجزیه و مکش می‌کند.

دوره نقاهت کوتاه‌تر

لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم در دوره بهبودی و نقاهت هم تفاوت دارند به طوریکه لیپوماتیک به دلیل کم تهاجمی بودن، دوره بهبودی کوتاهی دارد اما کسانی که ابدومینوپلاستی شکم انجام می دهند، از انجام یکسری فعالیت‌ها تا چند هفته ممنوع هستند.

تفاوت در کاهش چربی‌های موضعی

از این جراحی برای حذف چربی‌های اضافی کسانی استفاده می‌شود که به دلیل کاهش وزن شدید یا بارداری دارای چربی اضافی هستند اما لیپوماتیک عمدتا برای شکم، ران‌ها، بازوها و پهلوها استفاده می‌شود.

میزان اثر بخشی 

لیپوماتیک با اینکه تاثیرات قابل توجهی دارد اما اثرگذاری آن به اندازه ابدومینوپلاستی نیست زیرا در روش ابدومینوپلاستی، جراحی عمقی و اصلاح کامل ناحیه شکم انجام می‌شود و نتایج طولانی مدت‌تری را رقم می‌زند.

بررسی شباهت‌های ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم  هر دو برای بهبود فرم بدن و حذف چربی‌های اضافی بدن کاربرد دارند. شباهت این روش‌ها می‌تواند در موارد زیر باشد :

  • هر دو برای بهبود شکل بدن و حذف چربی‌های اضافی کاربرد دارند.
  • در هر دو روش می‌توان حجم چربی‌های اضافی را که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌روند، کاهش داد.
  • بعد از هر دو عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم نیاز به رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل می‌باشد.
  • قبل از انجام یکی از عمل‌های لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم حتما باید توسط پزشک ارزیابی و معاینه شوید.
  • در هر دو روش می‌توان از روش‌های ترکیبی مثل لیفت بدن هم استفاده کرد تا نتایج ایده‌آل‌تری به دنبال داشته باشد.
  • عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم هر دو دارای خطرات و عوارض بعد از عمل هستند.
عمل جراحی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی شکم

انتخاب بهترین روش حذف چربی‌های شکم

انتخاب یکی از روش‌های ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک وابسته به نیاز شما و اهدافتان است. اگر می‌خواهید چربی‌های موضعی ناحیه شکم خود را از بین ببرید و دوره بهبودی کوتاه‌تری داشته باشید، روش لیپوماتیک را انتخاب کنید اما اگر چربی‌های زیادی در اطراف شکم دارید و می‌خواهید عضلات و پوست شکم خود را هم سفت کنید، ابدومینوپلاستی انتخاب بهتری است.

در این زمینه، مشورت کردن با یک جراح متخصص نیز می‌تواند به شما کمک کند. پیشنهاد می‌شود با مراجعه حضوری به کلینیک (نام کلینیک) با پزشک متخصص مشورت کنید تا پزشک با معاینه کردن و در نظر گرفتن بودجه، سن و شرایطی که دارید، بهترین روش جراحی را برای شما تعیین کند.


درباره ما


دکتر سینا غیاثی حافظی ( فوق تخصص جراحی پلاستیک) در سال 2008 موفق به نائل شدن مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی ایران گردید و در سال 2004 رتبه سوم بورد تخصصی خود را کسب نمودند.

آخرین دیدگاه ها


تماس با ما


  • فارس، شیراز، چهارراه ستارخان، کوچه شماره 17، ساختمان خضرا2
  • 09120275827
  • 071-36494901
×
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام