پروتز باسن


عکس پروتز

عمل زیبایی پروتز باسن برای کسانی که باسن کوچک و نامتقارنی دارند و یا می‌خواهند باسن خوش فرم‌تری داشته باشند، مناسب است. در این عمل زیبایی که توسط پزشک متخصص انجام می‌گیرد، قسمت‌هایی از ناحیه زیر کمر یا بالای ران برش داده شده و پروتز مخصوص در باسن جای داده می‌شود البته زیباجویان می‌توانند به کمک روش‌های دیگری مثل تزریق چربی یا لیپوساکشن نیز باسن خود را بزرگ و خوش فرم کنند یا اینکه عمل زیبایی ترکیبی انجام دهند. عمل پروتز باسن گاهی نیاز به روش‌های مکمل مثل لیفت باسن هم دارد تا این ناحیه به ایده‌آ‌ل‌ترین فرم برسد. برای آشنایی با انواع روش‌های جراحی زیبایی و پروتز باسن و اطلاع از هزینه‌ها، مراقبت‌ها و نکات این عمل زیبایی، لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع روش‌های جراحی زیبایی و پروتز باسن

پروتز باسن، یک عمل جراحی است که با ایجاد برش در ناحیه زیر کمر یا بالای ران همراه است تا پروتز مخصوص در زیر لایه فاسیای زیر جلدی، جای داده شود. پروتزی که برای این عمل زیبایی استفاده می‌شود، چند نوع است و انتخاب یکی از این پروتزها بستگی به نظر پزشک و زیباجو دارد. البته جراحی زیبایی باسن فقط محدود به روش پروتز نیست و زیباجویان می‌توانند با شیوه‌های مختلف، حجم و فرم باسن خود را به شکل بهتری تبدیل کنند.

انواع روش‌های جراحی زیبایی به شرح زیر هستند :

ایمپلنت‌های سیلیکونی

برای پروتز از ایمپلنت‌های سیلیکونی استفاده می‌شود. ایمپلنت سیلیکونی، ماده‌ای جامد است که از پس ایجاد برش در ناحیه مناسب و از طریق جراحی در باسن قرار می‌گیرد. پروتز، نتایج دائمی را به دنبال دارد و حجم ایجاد شده از آن در طول زمان، کمتر نمی‌شود. همراه جراحی پروتز می‌توان تزریق چربی یا لیفت باسن هم انجام داد تا نتایج طبیعی‌تری به دنبال داشته باشد. زیباجویانی که پروتز انجام می‌دهند، حدود 4 هفته باید دوره نقاهت و بهبودی را طی کنند.

انواع مدل‌های پروتز باسن

پروتز شامل دو نوع گرد و بیضی است که زیباجویان می‌توانند به سلیقه خود یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنند. البته پیشنهاد اکثر پزشکان، استفاده از پروتز بیضی است زیرا هم عمل آسان‌تری دارد و هم اینکه تغییر شکل زیباتری برای باسن ایجاد می‌کند.

سایزهای مختلف پروتز 

پروتز باسن هم مثل پروتز سینه دارای سایزهای مختلفی است و به تصمیم پزشک و سلیقه زیباجو، سایز مناسب پروتز انتخاب می‌شود. عواملی مثل سن زیباجو، تراکم و سفتی عضلات ناحیه باسن، اندازه ماهیچه‌ها و… در تعیین سایز مناسب پروتز باسن موثر هستند و پزشک پس از انجام معاینات فیزیکی، این موارد را تشخیص می‌دهد.

افراد کاندید پروتز 

تمام زیباجویان، کاندید مناسبی برای عمل زیبایی پروتز باسن نیستند. زیباجویان باید با مراجعه به کلینیک پزشک متخصص توسط دکتر معاینه شوند و از عوارض و خطرات احتمالی این روش آگاهی یابند سپس برای انجام عمل تصمیم بگیرند.

در حالت کلی، افراد با شرایط زیر می‌توانند عمل زیبایی پروتز را انجام دهند :

  • کسانی که سایز باسن آنها بسیار کوچک است
  • زیباجویانی که باسن آنها ناهماهنگ با سایر اعضای بدن آنهاست.
  • کسانی که فرم باسن آنها صاف و تخت است.
  • زیباجویانی که به دلیل افزایش سن یا عوامل دیگر دچار افتادگی باسن شده‌اند.
  • کسانی که با رژیم غذایی و ورزش نتوانسته‌اند به نتیجه مناسب برسند.
  • کسانی که به دلیل تصادف یا بیماری با مشکل نقص در ناحیه باسن مواجه شده‌اند.
  • زیباجویانی که پهلوهای بزرگ‌تر از باسن دارند.

نواحی قرار گیری پروتز در باسن

پروتز در محلی قرار می‌گیرد که رگ‌های حسی، سیستم عصبی بدن و استخوان‌ها دچار آسیب نشوند. بهترین محل قرارگیری پروتز یکی از نواحی زیر است :

  • زیر عضلات سرینی (عضلات باسن)
  • لابه‌لای عضلات سرینی
  • زیر ناحیه فاسیا یا فاشیای زیر جلدی

تزریق چربی

برای حجم دادن به باسن خود می‌توانید از روش تزریق چربی استفاده کنید. در این روش، نقطه دیگری از بدن که معمولا شکم و پهلو است، ساکشن می‌شود تا چربی به دست آمده به باسن تزریق شود. تزریق چربی در بعضی موارد با ایمپلنت‌های سیلیکونی ترکیب می‌شود تا نتایج طبیعی و زیباتری را داشته باشد. تزریق چربی در مقایسه با روش پروتز، عوارض کمتری دارد و نتایج حاصل از آن، زیباتر است. مزیتی که این روش دارد، باریک شدن کمر و شکم است زیرا چربی زیادی از این نواحی خارج می‌شود و در نتیجه نه تنها باسن بلکه کل هیکل شما، خوش فرم و طبیعی خواهد شد.

پروتز باسن

لیفت باسن اسکالپترا

روش دیگر برای افزایش حجم باسن، لیفت باسن اسکالپترا است. در این روش، فیلری به نام Sculptra به بافت نرم باسن تزریق می‌شود و نحوه انجام آن توسط پزشک متخصص و در مطب است. زمانی که ماده Sculptra تزریق می‌گردد، حجم باسن به میزان کمی افزایش خواهد داشت اما بعد از چند هفته تا چند ماه، بدن شروع به کلاژن‌سازی می‌کند و حجم باسن افزایش می‌یابد.

تزریق هیدروژل و سیلیکون در پروتز باسن

برای حجم دادن به باسن با هزینه‌ای مناسب‌تر، روش تزریق هیدروژل و سیلیکون باسن مناسب است البته باید بدانید که نتایج حاصل از این روش، موقت است ولی مزیتی که دارد، عدم نیاز به جراحی تهاجمی است

لیپوساکشن

لیپوساکشن یا لیپوپلاستی باسن برای زیباجویانی مناسب است که چربی زیادی در باسن خود دارند. در این عمل زیبایی، چربی اضافی در نواحی باسن حذف می‌شود تا خوش فرم‌تر و گردتر شود. اگر چربی اضافی ناشی از افزایش وزن دارید، لیپوساکشن می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

تفاوت عمل پروتز و تزریق چربی

در عمل پروتز از پروتزهای سیلیکونی برای برجسته کردن و خوش فرم سازی ناحیه باسن استفاده می‌شود در حالی که برای تزریق چربی، از بافت چربی بدن خود شخص استفاده شده و به ناحیه باسن تزریق می‌گردد. کسانی که لاغر هستند و چربی اضافه ندارند، نمی‌توانند از روش تزریق چربی برای باسن استفاده کنند اما افراد دارای اضافه وزن که نگران عوارض جراحی پروتز هستند، می‌توانند روش تزریق چربی را انتخاب نمایند.

عکس پروتز باسن

سخن پایانی

برای داشتن باسنی بزرگ، گرد و خوش فرم می‌توانید عمل زیبایی پروتز باسن را انجام دهید. در این عمل زیبایی، پروتز سیلیکونی گرد یا بیضی شکل داخل باسن قرار داده می‌شود و عملی نسبتا سخت و حساس است. می‌توانید علاوه بر پروتز باسن، روش‌های دیگری مثل تزریق چربی یا لیپوساکشن را هم انتخاب کنید اما فقط نتایج حاصل از عمل زیبایی پروتز، دائمی است. پیشنهاد می‌شود با مراجعه به کلینیک (نام کلینیک) توسط پزشک متخصص معاینه شوید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.


درباره ما


دکتر سینا غیاثی حافظی ( فوق تخصص جراحی پلاستیک) در سال 2008 موفق به نائل شدن مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی ایران گردید و در سال 2004 رتبه سوم بورد تخصصی خود را کسب نمودند.

آخرین دیدگاه ها


تماس با ما


  • فارس، شیراز، چهارراه ستارخان، کوچه شماره 17، ساختمان خضرا2
  • 09120275827
  • 071-36494901
×
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام