5/5 - (1 امتیاز)

 

پیکر تراشی یکی از راه هایی است که از طریق آن به لاغری دلخواه خود می رسید ما در این مقاله برای شما تمام نکاتی که باید برای پیکر تراشی مد نظر داشته باشید را گفته ایم که بدانید قبل از انجام این کار باید چه کار کنید.

 

امروزه پیکر تراشی یکی از جراحی هایی است که بیشتر افراد از آن برای زیبایی اندام و کم کردن وزن استفاده می کنند و در میان مردم خیلی طرفدار دارد به همین دلیل برای شما هدف از پیکرتراشی با روش های مختلفی که مورد استفاده قرار می گیرد را نام برده ایم و توضیح داده ایم که بدانید کدام روش مناسب شماست.

 

 

لیپوماتیک یا پیکر تراشی یکی از عمل های زیبایی است که برای کاهش دادن چربی های اضافی موجود در نقاط مختلف بدن انجام می شود. امروزه پیکر تراشی هم در کنار سایر عمل های زیبایی مثل کاشت مو ، جراحی زیبایی بینی ، لیزر موهای زائد و… در بین مردم رواج یافته است. بیشترین نوعی که از پیکر تراشی در بین مردم کاربرد دارد تراشیدن چربی های شکم و پهلو است اما بیشتر به دلایل پزشکی این کار را انجام می دهند. پیکر تراشی چند روش مختلف دارد که در کلینیک های پزشکی مجاز استفاده می شوند.

 

بهترین و ساده ترین روش برای چربی سوزی در بدن چیست ؟

لیپوماتیک یا پیکر تراشی یکی از سریع ترین و ساده ترین روش هایی است که برای کوچک کردن شکم و چربی سوزی استفاده می شود.

پیکر تراشی یکی از روش های نوین در زیبایی است اما این بار به جای صورت تناسب اندام و بدن شما را نشانه گرفته است. این روزها چربی های شکم علاوه بر اینکه اندام شما را نا مناسب نشان می دهد ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، کلسترول بالا ، قند خون و حتی سرطان شما را تهدید کند. پیکر تراشی یک روش نوین در علم پزشکی است و جز شاخه های جراحی پلاستیک است.

 

پیکر تراشی در کجا صورت می گیرد ؟

پیکر تراشی یا لیپوماتیک در کلینیک های مجاز زیبایی و پزشکی انجام می شود این عمل در شهرهای شیراز ، تبریز ، تهران و دیگر شهر ها در رده های بالایی از عمل زیبایی قرار گرفته و مورد استفاده مردم است.

 

هدف از پیکر تراشی چیست ؟

هدف از پیکر تراشی کاهش دادن چربی بدن بدون آسیب رساندن به بافت های ماهیچه ای و بافت های عصب و عروقی است. هدف اصلی پیکر تراشی رسیدن به لاغری است این کار مناسب برای افراد چاق است که چربی اضافی دفع می شود و به لاغری می رسند.

پیکرتراشی

پیکر تراشی مناسب چه بخش هایی از بدن است ؟

در پیکر تراشی اندام هایی مثل پهلو ها ، ران ها ، باسن ، شکم چربی های اضافی را کاهش می دهند این نوع جراحی را بیشتر پزشکان برای بیمارانی که وزن آن ها نرمال نیست توصیه می کنند. اما چون این جراحی در زیبای اندام تاثیر می گذارد آن را در دسته جراحی های زیبایی قرار داده اند.

پیکر تراشی چگونه است ؟

پیکر تراشی به چه روش هایی انجام می شود ؟

پیکر تراشی لیپوساکشن

پیکر تراشی کرایولیپولیز

که هرکدام از این موارد زیر مجموعه های خود را دارند.

در اینجا برای شما روش های پیکر تراشی که در بالا گفته ایم و توضیح داده ایم :

پیکر تراشی به روش لیپوساکشن :

لیپوساکشن یا روش مکش چربی های اضافی از روش های پیکر تراشی است. این نوع پیکر تراشی نیز خود به سه روش لیپوساکشن مکانیکی ، لیپوساکشن اولتراسونیک ، لیپوساکشن لیپولیز لیزری تقسیم می شوند که برای شما هر کدام از این روش ها را توضیح داده ایم :

پیکر تراشی به روش لیپوساکشن مکانیکی

در این روش از متورم کردن محل عمل با استفاده از سرم های نمکی و بی حسی موضعی استفاده کرده تا رگ های منقبض شده و متورم شده تا آسیب در این حالت کمتر باشد.

 

پیکر تراشی به روش لیپوساکشن اولتراسونیک :

این روش خیلی شبیه به لیپوساکشن مکانیکی است. تفاوت روش پیکر تراشی لیپوساکشن اولتراسونیک با روش لیپوساکشن مکانیکی این است که این روش برای تراشیدن چربی ها از دستگاه اولتراسوند استفاده می شود و هزینه آن بیشتر است در این روش بعد از انجام آن استفاده از شکم بند یا گن های مخصوص ضروری است.

 

پیکر تراشی به روش لیپوساکشن لیپولیز لیزری :

در این روش برای تراشیدن چربی ها از نیروی لیرز استفاده می شود. اما هزینه دستگاه لیزر بالاتر از هزینه لیپوساکشن اولتراسونیک است. در این روش چربی های کبد و کلیه ها دفع می گردد.

مزایای این روش این است که درد آن کمتر است و پوست بدن تان شل نمی شود.

 

پیکر تراشی به روش کرایولیپولیز :

در این روش از سرمای شدید برای شکستن سلول های چربی استفاده می شود. در روش کرایولیپولیز سلول های چربی تا حد زیادی تخریب می شوند و سرما باعث فریز شدن آن در مرکز بافت می شود. در آخر چربی ها شکسته و وارد خون می شوند و از راه ادرار از بدن خارج می شوند. در این روش عارضه پوستی از قبیل تاول زدن و قرمز شدن پوست وجود ندارد و در این روش هیچ محدودیتی برای بیماران قلبی و عروقی ، کبدی ، کلیوی وجود ندارد.

 

عوارض پیکر تراشی به روش لیپوماتیک :

تجویز پیکر تراشی برای تمام افراد مناسب و درست نیست البته کلیت پیکرتراشی برای افراد مفید است اما باید قبل از انجام آن به پزشک مراجعه کنید و با دستور پزشک این کار را انجام دهید.

زخم ، سوزش ، تورم ، بی حسی در اطراف ناحیه تحت درمان ممکن است در قسمت هایی که کانال مکش وارد شده بریدگی و خراش ایجاد شود.

کشیده شدن یا خشک شدن پوست بعد از درمان

تغییر موقت رنگ پوست

نا متقارن بودن روی پوست و قسمتی که درمان شده است

از بین رفتن عصب پوست ، شدت گرمایی که از انجام دادن لیپوماتیک به بدن می رسد ممکن است قسمتی هایی از پوست بدن و بافت های بدن را بسوزاند و عصب آن قسمت ها را از بین ببرد.

 

 

پیکر تراشی شکم و پهلو :

پیکرتراشی شکم و پهلو به سه روش لیپوماتیک ، اولتزاد و بادی جت انجام می شود. از پر کاربرد ترین و پر طرفدار ترین روش های پیکرتراشی به شمار می روند. هدف از پیکرتراشی داشتن شکم و پهلوی مناسب است که به زیبایی و تناسب اندام شما کمک می کند به همین دلیل برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه ای دارد.

 

پیکر تراشی به روش لیپوماتیک :

این روش یکی از رایج ترین روش ها برای پیکرتراشی و کاهش چربی های شکم است دستگاه این روش از پیکرتراشی یک میله دارد که چربی های شکم را به تکه های کوچک تر تبدیل کرده و با روش های ساکشن آن را از بین میبرند اما باید بدانید که این چربی ها کاملا از بدن خارج نشده اند و هدف از پیکرتراشی به روش لیپوماتیک این است که چربی ها به تکه های کوچک تر تبدیل شوند.

 

پیکر تراشی به روش اولترازد :

در این روش از دستگاهی به نام اولتراسوند استفاده می شود در این روش با ایجاد لرزش در دیواره های چربی به اندازه یک سلول این چربی ها را پاره می کند و در اطراف سلول حل می کند. در این روش چربی ها آب شده و نیازی به ساکشن نیست اما بعد از اینکه چربی ها در زیر پوست به مایع تبدیل شدند برای تمام کردن مراحل پیکرتراشی می توانید با ماساژ دادن آن ها را از سوراخ هایی که ایجاد شده اند خارج کنید که در این حالت بهتر است از ساکشن برای دقت بیشتر در کار استفاده کنید.

 

پیکر تراشی به روش بادی جت :

در این روش پیکرتراشی که به آن واتر جت نیز گفته می شود از فشار آب برای از بین بردن چربی استفاده می شود میله فلزی دستگاه واتر جت آب را با فشار به سلول های چربی وارد کرده و چربی ها را به قسمت های کوچک تر تبدیل کرده و در آب شناور می کند و شرایطی را برای دفع این چربی ها فراهم می کند. در این روش هم مثل روش لیپوماتیک چربی ها کاملا از بین نمی روند و تفاوتی که این روش با روش لیپوماتیک دارد این است که می توانید چربی های اضافی را در قسمت های دیگری از بدن تان به کار ببرید اما بعد از این روش پیکرتراشی نیاز به رعایت رژیم غذایی و ورزش های مخصوص و مناسب دارید.

 

پیکر تراشی به روش لیپولیز :

در این روش از فیبر اپتکی نازک برای زیر پوست که حاوی اشعه لیزر است استفاده می شود این روش بافت های چربی را 900 درجه گرم کرده و کم کم آن ها را ذوب می کند در این روش بخاطر استفاده از روش های نوین پیکرتراشی به دقت و تخصص بالایی نیاز دارید.

 

 

پیکر تراشی به روش حرارتی یا اسکالپشور حرارتی :

پیکرتراشی به روش حرارتی یا اسکالپشور حرارتی برای از بین بردن چربی های شکم ، پهلو ، ران ، بازو است. این روش نیازی به بیهوشی ندارد و از دستگاه مجهز به چهار هندپیس استفاده می شود که به صورت جدا در هر یک از لیزر دایود استفاده می شود. هندپیس ها از نظر چیده شدن قابلیت تنظیم بر روی تمامی نواحی مختلف بدن را دارند بعد از قرار گرفتن هندپیس ها روی ناحیه ی مشخص شده چربی های زیر پوستی به مدت 25 دقیقه با تابش لیزر در دمای 42 الی 47 درجه سانتی گراد قرار می گیرند و ذوب می شوند. چربی های ذوب شده با گذشت زمان به صورت طبیعی از بدن خارج می شوند و نیازی به جراحی برای ساکشن و خارج کردن آن ها نیست.

 

 

 

مزیت روش حرارتی :

هدف از این روش پیکرتراشی این است که دوره نقاهت درد ناک و طولانی نداشته باشیم

الف ) نیازی به مکش ندارد.

ب ) در مدت 25 دقیقه انجام می شود.

پ ) به سفت شدن پوستتان کمک می کند.

ت ) بدون درد است.

ث ) به جلسات کم تری برای لاغری نیاز دارد..

ج ) چربی ها ی اضافی را به طور کامل از بین می برد.

 

تخصص دکتر سینا غیاثی در جراحی های زیبایی شامل موارد زیر است :

۱– جراحی پلاستیک و زیبایی :

-جراحی های زیبایی صورت : بینی ، پلک ، گونه ، پیشانی ، غبغب و… .

– جراحی های زیبایی سینه : شامل پرتز سینه ، کوچک کردن و لیفت سینه

-جراحی های شکم : شامل عمل باز (ابدومینوپلاستی) و پیکر تراشی (لیپوماتیک)

-جراحی های زیبایی اندامها : شامل بازو ، ران و پرتز باسن

– تزریق چربی در نواحی مختلف : شامل صورت ، دست ، باسن و …

– جراحی گوش برجسته و زیبایی گوش

– لیپوماتیک و پیکرتراشی به روش فوق پیشرفته

۲- جراحی ترمیمی :

– شکستگی های فک و صورت

– جراحی ترمیمی و بازسازی بافت های نرم در نواحی مختلف مثل زخم بستر و….

– جراحی ترمیمی و بازسازی سینه بعد از سرطان

– جراحی شکاف لب و کام

۳- جراحی سوختگی :

– ترمیم و بازسازی مناطق سوختگی در نواحی مختلف بدن

شما می توانید در مورد پیکر تراشی و جراحی زیبایی به دکتر سینا غیاثی مراجعه کنید و از ایشان راهنمایی های لازم را بگیرید. 

در سطر پایین آدرس وب سایت دکتر سینا غیاثی را برای شما نوشته ایم که بتوانید با مراجعه به سایت ایشان نوبت حضوری بگیرید و سوالات خود را از ایشان بپرسید.